Agresywny pacjent – w jaki sposób lekarz może zapanować nad sytuacją
Przychodzi pacjent do gabinetu, od razu ma wrogie nastawienie... i już wiadomo, że może być tylko gorzej. Nieprzyjemne komentarze, wrzask, krzyk, a nawet obelgi czy wyzwiska. Groźby, szantażowanie, pomawianie. To wcale nie jest rzadkość w medycynie pracy. Jak sobie z tym radzić?
- Data: 25.07.2023
Jak rozwijać kompetencje komunikacyjne, aby radzić sobie z trudnym pacjentem
Każdego roku do lekarskich sądów dyscyplinarnych trafia coraz więcej spraw. Nie wszystkie z tych spraw dotyczą powikłań związanych z chorobą lub śmiercią pacjenta. Coraz częściej dotyczą też nieetycznych zachowań lekarzy, które niekiedy prowadzą do czasowej utraty prawa wykonywania zawodu lekarza. Jak rozwiązywać konflikty z trudnym pacjentem?
- Data: 25.07.2023
Jakie kluczowe aspekty uwzględnić, weryfikując kompetencje pracowników rejestracji medycznej
Wśród wielu umiejętności wymaganych od pracowników rejestracji, także w służbie medycyny pracy, znajdują się kompetencje miękkie, społeczne i osobiste. Na co zwracać uwagę w procesie rekrutacji pracowników na te stanowiska, aby właściwie zweryfikować te aspekty?
- Data: 25.07.2023
Marketing usług medycznych – jakie działania możesz podejmować
Atrakcyjność usługi medycznej i jej cena to niewątpliwe elementy, od których zależy liczba osób nią zainteresowanych. Co zrobić, aby pacjent wybrał nas, a nie usługi konkurencyjnej placówki? Czy tradycyjne działania marketingowe sprawdzą się również w działalności przychodni medycyny pracy?
- Data: 25.07.2023
Roszczeniowy pacjent – jaka ochrona prawna Ci przysługuje
Sięgnięcie po instrumenty prawa karnego może czasami być jedyną właściwą formą zażegnania niebezpieczeństwa oraz zakończenia naruszeń dóbr prawnych personelu medycznego w przypadku agresji i roszczeniowej postawy pacjentów. Sprawdź, jaka ochrona prawna Ci przysługuje.
- Data: 25.07.2023