Domyślne ustawienia ochrony prywatności w systemie informatycznym czy przetwarzanie danych wyłącznie w celu, do którego zostały zebrane, to tylko niektóre z obowiązków jednostki medycyny pracy wynikających z RODO. Dowiedz się, jak skutecznie spełnić te wymogi i zadbać o bezpieczeństwo danych swoich pacjentów.
Przechowywanie danych na serwerach, zorganizowanie procesu rejestracji w określony sposób, a także podział informacji na kategorie to rozwiązania, które zabezpieczą systemy komputerowe jednostek medycyny pracy. O co jeszcze należy zadbać, aby mieć pewność, że dane pacjentów będą bezpieczne?
Warto zwrócić uwagę na obowiązek przechowywania i zabezpieczania dokumentacji medycznej, którą obecnie prowadzi się w formie elektronicznej. W tym kontekście pojawiają się nowe wyzwania, w tym ryzyko dostępu do niej przez osoby nieuprawnione. Jakie są regulacje dotyczące wymagań dla systemów teleinformatycznych do tworzenia dokumentacji medycznej?
Stosowanie domyślnych ustawień ochrony prywatności w systemie informatycznym przeznaczonym do prowadzenia dokumentacji medycznej oraz ograniczenie przetwarzania danych wyłącznie do celów, dla których je zebrano, to jedynie przykładowe obowiązki placówki medycznej wynikające z przepisów rozporządzenia ogólnego o ochronie danych osobowych (RODO). Sprawdź, jak wywiązać się z tych zadań.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka