Komunikacja z osobą badaną i kwestie związane z jej obsługą są dość mocno obwarowane przepisami. Sprawdź, na jakie kwestie prawne należy zwracać uwagę, aby nie narazić się na przykre konsekwencje, i co zawrzeć w procedurach obsługi pacjenta.
Przychodzi pacjent do gabinetu, od razu ma wrogie nastawienie... i już wiadomo, że może być tylko gorzej. Nieprzyjemne komentarze, wrzask, krzyk, a nawet obelgi czy wyzwiska. Groźby, szantażowanie, pomawianie. To wcale nie jest rzadkość w medycynie pracy. Jak sobie z tym radzić?
Każdego roku do lekarskich sądów dyscyplinarnych trafia coraz więcej spraw. Nie wszystkie z tych spraw dotyczą powikłań związanych z chorobą lub śmiercią pacjenta. Coraz częściej dotyczą też nieetycznych zachowań lekarzy, które niekiedy prowadzą do czasowej utraty prawa wykonywania zawodu lekarza. Jak rozwiązywać konflikty z trudnym pacjentem?
Sięgnięcie po instrumenty prawa karnego może czasami być jedyną właściwą formą zażegnania niebezpieczeństwa oraz zakończenia naruszeń dóbr prawnych personelu medycznego w przypadku agresji i roszczeniowej postawy pacjentów. Sprawdź, jaka ochrona prawna Ci przysługuje.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka