Zgodnie z nowymi przepisami na pętlach należy zapewnić toalety i pomieszczenia do spożywania posiłków dla kierowców i motorniczych.
Dodatkowo określono warunki pracy w kabinie pojazdu używanego w komunikacji miejskiej dotyczących temperatury oraz wyposażenia w elementy oddzielające kabinę kierowcy lub motorniczego od części pasażerskiej pojazdu.
Ponadto rozszerzono wykaz prac i czynności obsługowych pojazdu, przy których istnieje możliwość wystąpienia szczególnego zagrożenia dla zdrowia lub życia ludzkiego.
Określono kolory sygnalizacji świetlnej stosowanej w zajezdniach i warsztatach tramwajowych oraz zaproponowano warunki techniczne, jakie powinny spełniać bramy wjazdowe, wyjazdowe i przejazdowe na zajezdniach tramwajowych.
Powiększono zbiór dodatkowego oznakowania wewnętrznych dróg komunikacyjnych i transportowych na terenie zajezdni oraz warsztatów.
Wprowadzono szczegółowe wymagania dotyczące oznakowania kanałów technicznych oraz wymagania dla pomieszczeń, w których wykonywane są prace związane z obsługą i naprawą autobusów zasilanych paliwem metanowym.
Wskazano miejsce, w którym mogą być wykonywane czynności związane z przeprowadzeniem badań technicznych pojazdów oraz określono, kto może wykonywać manewrowanie pojazdami na terenach zajezdni i warsztatów.
Uregulowano także wymagania dla prowadzenia bezpiecznych prac na dachu i górnych częściach nadwozia pojazdów.
Określono również warunki i wymagania zapewniające bezpieczeństwo realizowania czynności obsługowych i naprawczych przy pojazdach oraz wskazano osoby, które mogą wykonywać czynności związane z tankowaniem i obsługą zbiorników LNG.
Wprowadzono też nowe wymagania dla nawierzchni prowadzącej do zwrotnic i innych miejsc, po których przechodzą motorniczy.
Zmiany wynikają z rozporządzenia ministra infrastruktury z 16 grudnia 2021 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w komunikacji miejskiej oraz autobusowej komunikacji międzymiastowej.